Luukku 22 - Kingdom of the Blind – Louise Penny.

Tänään luukusta löytyy yhden lempikirjailijani eli Louise Pennyn toistaiseksi suomentamaton kirja Kingdom of the Blind.
Kansiteksti lupaa ”huipputason tarinan,” eikä liioittele yhtään. Jouduin säännöstelemään lukutuokioitani tai olisin ahmaissut tämän kerralla!

Louise Pennyn sankari on rikostarkastaja Armand Gamache, joka on jämerä ja viisas. Hän opastaa nuoria etsiviään ja antaa heille neljä virkettä, jotka johtavat viisauteen. Seuraavat virkkeet pitää pystyä sanomaan niin, että tarkoittaa, mitä sanoo:

”En tiedä.”
”Tarvitsen apua.”
”Olin väärässä.”
”Olen pahoillani.”

Olen totisesti tavannut ihmisiä, jotka eivät ole koskaan väärässä. Olen huomannut, miten vaikea joillekuille on todeta vain, ettei tiedä jotain. Mieluummin keksivät jotain höpöjä kuin myöntävät, etteivät vain tiedä.

Kirjan nimen kuningaskunta-osaan liittyisi hienosti tilkkuteos, jonka nimessä olisi mukana kuningas, mutta kas kas, sellaista teosta ei ole! Siksi tyydyn tuomaan esille Ikkunaprinsessa-tilkkupussukan.
Vinkki: Jos klikkasit itsesi Ikkunaprinsessa-kirjoitukseen, ehkä huomasitkin jo vinkin jäännöspalojen jalostamisesta. Olen kirjoittanut siitä havainnollisen esimerkin.
Toinen vinkki: Jäännöspalojen säilyttämisestä ja käyttämisestä olen kirjoittanut mukavan ja kattavan yhteenvedon. Jos joulusiivoukset on tehty ja tekemisestä on puutetta, miksi et järjestelisi tulevan juhlakauden kunniaksi jäännöspalojasi?!
Kun noudatat vinkkiäni, ehkä jäännöspalat muuttuvatkin resurssipaloiksi..! Jolloin saat tavallaan joululahjan.
Olipa tässä nyt vitsikäs vinkki. Palaan totisempiin juttuihin huomenna!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ompele vetoketjulaukku.