valmis taustakappale.

Lähtötilanteessa minulla oli väärin leikkaamistani sekä ylimääräisistä vinoraitablokeista kokoamani kaitale kivan vinoruutu-raitaisen tilkkupinnan taustakappaleeseen, eikä yhtään ideaa, mitä muuta kangasta kappaleessa käyttäisin.

Noin 1,5 tuntia myöhemmin minulla oli valmis taustakappale ommeltuna, silitettynä, taiteltuna ja valmiina vietäväksi Töölön Tilkkupajan Longarm-tikkauspalveluun:


Keksin ensin ottaa esiin hyvin vaalean, pastellipilkullisen kankaan, joka näyttää minusta sittenkin vähän liian vauvamaiselta käytettäväksi esimerkiksi pussukoiden vuorikankaana tai pussukkapinnoissa. Joutilas kangas, siis.

Palloteemaan päästyäni katsoin, sopisiko yksi uusimmista hankinnoistani tähän. Hyvin sopi:


Olin ostanut vaaleanpunaisen pallokankaan varta vasten taustakankaaksi, joten raaskin sitä käyttää tähän.

Kahdesta kankaasta ei ihan tullut koko pintaa, joten jatkoin sitä vaaleansinipohjaisella, valkopallollisella kangaspalalla. Nättiä kangasta, eli tuntui uhraukselta käyttää sitä. Mutta siinä se nyt on:


Olen oikein tyytyväinen, että sain ommelluksi koko taustakappaleen käsillä olleista kankaista, eli en päässyt joutunut lähtemään kangasostoksille tätä varten.

Tulevien tilkkupintojen taustakappaleisiin minun kannattaisi kyllä hankkia yksivärisiä tai ainakin lähes yksivärisiä kankaita – muutakin kuin mustaa, jota minulla sattumoisin on jonkin verran varastossa. Yksivärisiä olisi helpompi yhdistellä koristepaloihin, ja tikkauksetkin näkyisivät paremmin.

Huomautan vielä, että vaikka olin löytänyt sopivat tai ainakin melko sopivat kankaat raidallisen tilkkupinnan taustakappaleeseen, päädyin ompelemaan ensin tämän ei-edes-idean-asteella olleen taustakappaleen ensiksi. Tyypillistä!

Kommentit

*VEKKI* sanoi…
Mielenkiintoinen tuo tausta, laita siitä kuvia sitten kun on tikattu.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ikuisuusprojekti on valmis.