ennätys.

Paljon kerrottavaa ei ole, mutta pakko on postata, että pääsen tekemään ennätyksen! Tässä kuussa olen postannut yhteensä 20 kertaa, mikä on enemmän kuin kertaakaan Tilkunviilaajan blogin historiassa. Kiitos kaikille lukijoille!

On minulla sentään elämää myyntinäyttelyn jälkeenkin. Nyt olen kehittämässä paria taiteltu tähti –aihiota, jotta voin 8.12. Helsingin tilkkukilta Syyringin kiltaillassa näyttää kaikille, miten sellainen tehdään (ilman, että joudun tekemään tähden siellä ja silloin).

Olen tekemässä puna-valkoista tähteä, ehkä itselleni jouluksi keittiöön … mutta työkaverilta sain toisenkin idean. Hän näki valmiin tähtipannulapun ja sanoi sen muistuttavan lootuksenkukkaa ja kuvaili, millaiset värit lootuksessa olisi. Pinkki kukka, jaa tausta tietysti haaleaa vaaleanvihreää.

Leikkasin jo palat:


Alkuperäinen malli pitäytyy neljään kankaaseen, joita jokaista käytetään kaksi kertaa. Minä sovellan eli käytän useampaa eri kangasta, että saan kukkaan enemmän sävykkyyttä.

Vai pitäisikö kuitenkin tehdä kaksi peräkkäistä kerrosta vaaleammalla punaisella ja sen jälkeen kaksi kerrosta kirkkaan pinkillä (ennen kuin tulee viimeinen, taustan värinen kerros)? Hmmmm…

Tämän tehtävän jälkeen minun pitää tehdä vielä kolme tietynlaista pussukkaa joulua varten. Tietenkään jo tekemäni eivät käy näihin tiettyihin tarkoituksiin. Näyttää siltä, että pian ehtisin palata blogiarvonnan kommenteissa olleisiin ohjetoiveisiin vastausmielessä!

Kommentit

Marle sanoi…
Jännityksellä odotan sitä tähtishowta! Mulla pitäis ens kuussa tulla 24 postausta, tarkoittaa joulukalenteria. 20 postausta on kunnioitettava määra.
Hanna sanoi…
Moi! Ja kiva kun olit pistäytynyt pompannappi-blogissakin! Tervetuloa toistekin! En viimeksi ehtinyt jättää kommenttia, mutta sinulla on ihana blogi ja kivoja ohjeitakin vaikka mitä! Hyvä kun löysin paikalle! :)

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ikuisuusprojekti on valmis.