osaan korjata, mutta en välttämättä laskea.

Käyttelin viikolla Quick Curve Ruler -työkaluani sinnikkäästi ja keskityin leikkaamaan ensin neliöitä ja sitten kaaripaloja pinkeistä, keltaisista, vihreistä ja vaaleista kankaista. Ompelin ahkerasti! Vihdoin minulla oli kuusi valmista blokkia.

Olin onnistunut korjaamaan blokkien väritystäkin niin, että taustan vaaleat neliöt todella olivat vaaleita, eivät kirjavia. (Näytin viikko sitten esimerkin kirjavataustaisesta blokista, jollaisen olin erehtynyt tekemään.)

Siivoilin leikkuualueen, jotta sommittelulattia tuli esiin ja sommittelin.


Olivathan blokit melko kivoja, mutta hyvänen aika! Miksi tilkkupinta oli jotenkin blaah?

Otin avuksi Internetin ja tutkailin minua innoittaneita kukkapeittoja. Ahaa! Kukkablokkien välissä ei ollutkaan mittaamatonta, vaaleaa avaruutta, vaan ne olivat paljon lähempänä toisiaan.

Ompelin siis muutaman kukkablokin, joissa ei ollut täyttä vaaleaa neliökehystä ja kokeilin, miltä tiheämpi pinta näyttäisi:


Kukkapinta alkoi heti miellyttää minua enemmän. Toinen esimerkki siitä, että pystyn korjaamaan erheitäni!

Tein vielä pari pientä blokkia lisää ja tuumailin, että tilkkupinta olisi koossa. Olihan minulla sentään yhteensä 12 kukkablokkia valmiina niin kuin pitikin…


Ääh, taas tuli todistetuksi, etten osaa laskea. Blokkeja oli vain yksitoista. Lisäpalojen leikkaaminen kutsuu! Mutta nyt olen taas aika innostunut tästä projektista, varsinkin kun sen loppu häämöttää!

Kommentit

Irmeli sanoi…
Tulee keväinen peitto. Tiheämpi 'kukkaniitty' on tosiaan kivemman näköinen. Irmeli
Sinikka sanoi…
Kyllä korjailu auttoi bläähiin. Ovathan kukat kimpussakin aika lähekkäin. Tikkauskin sitten vaikuttaa lopputulokseen. Kaunista on tulossa.
Eija V. sanoi…
Ihanaa ja kaunista tilkkupintaa!
Helena sanoi…
Tosi opettavainen korjausliike, en olisi itse keksinyt. Kaunista kukkapintaa.
Marle sanoi…
Aika lattea se oli, nyt on paljon eloisampi.
Tilkkureppu sanoi…
Oho, miten vaikutti tuo korjausliike, eipä olisi huomannut, ilman havaintokuvaa. Korjausliike on minunkin mielestä kivempi. Kauniita kukkia!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ikuisuusprojekti on valmis.