tilkkuparatiisi.

Olimme jokin aika sitten kävelyllä, kun Mies huomasi kangaskaupan ikkunassa mielenkiintoisen ilmoituksen:


Näyteikkunan kyltissä lukee: Tilkkuhelvetti irti – auttakaa!

Minun oli pakko pistäytyä liikkeeseen – Ompelimo & Kangaskauppa Norteva & Vuorento Helsingissä, Pohjolankadulla – ja kysyä, millaiseen tilanteeseen he pyytelevät apua. En voinut ymmärtää, miten tilkkuihin saattoi yhdistää noin ikävän sanan!

Selvisi, että heillä on jäännöspaloja joka puolella ja he haluaisivat päästä niistä eroon paljon nykyistä tehokkaammin. Ymmärrän tietysti tämänkin tuskan. Uusia kankaita on ostettava, mutta jäännöspalat vievät tilaa uusilta.

Onneksi minulla on kotona tilkkuparatiisi. Eräänäkin aamuna kangaskaappini kylpi seesteisessä valossa:


(Tämä on pienin ja siistein kankaidensäilytyspaikkani. Niitä on useita, mutta tämä on ainoa, jota kelpaa esitellä.) Oven takaa paljastui rauhoittava pino kankaita.


Ompelupöydällä on pino vaaleita tilkkuja, joista kokoan keskineliöitä tähtikuvioihini.


Olen ottanut esiin muutaman vaaleahkon kankaan, ne ovat siististi pinossa. Aah, mikä paratiisi tässä on.

Kun kuvaa katsoo tarkemmin, tästä näkee, että seesteisyys ulottuu vain pöydän vasemmalle reunalle. Oikeaan reunaan on taas kasautunut merkillinen epäsiisteysröykkiö. Olen epäsiisteysröykkiöiden erikoisasiantuntija.

Kommentit

*VEKKI* sanoi…
Voi miten siisti kaappi sinulla! Aivan hirvitti kun katsoin omaani ja koko ompeluhuonetta.
Tilkkureppu sanoi…
Ihana tuo kaappi ja hienosti kankaat pinossa, täällä asustaa myös yksi epäsiisteysröykkiöiden asiantuntija.
Tilkku & Tilkku sanoi…
Sinulla todellakin on tilkkuparatiisi. Minun kangasvarasto näyttää kassi-Alman ja huojuvien kasojen risteytykseltä. Olen vilpittömästi kateellinen siisteydestäsi.
Tiinatei sanoi…
Kai sentään jotain pelastit helvetistä paratiisisi? Minun paratiisiongelmani on 60 cm syvä kangaskaappi, enkä ole vielä keksinyt järkevää tapaa säilöä kankaita siellä. Haluaisin, että ne kaikki olisivat kauniisti näkyvissä, kun avaan oven, mutta se ei noilla syvyyksillä oikein onnistu.
Tilkunviilaaja sanoi…
Huom, minulla on vain yksi siisti kaappi ja kaikki muu kangassäilytys on häpeällistä.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ompele vetoketjulaukku.