vanhaa ja uutta.

Ensin vanha juttu. Tunnustan nolona, etten oikeasti ole vieläKÄÄN saanut valmiiksi Lastu-tilkkulaukkua, jonka leuhkin saaneeni valmiiksi jo tammikuussa. Laukku tosin on koossa ja siinä on osat paikoillaan, mutta yksi asia siitä puuttuu!


En jaksanut heti ruveta värkkäämään laukun vetoketjuun päättökappaletta, ja niin se vain jäi kokonaan tekemättä! Tuo pahviläpyskä ei ole oikein laadukkaan näköinen, joten pakkohan tässä on kohta ruveta viimeistelemään laukkua, jolla on nimi ja ”valmistumispäivä” ja kaikki.


Sitten uuden pariin. Olen järjestellyt yhden kassillisen tilkkuja väreittäin, ja leikkasin punaisista keskineliöitä uusimpaan projektiini eli Economy-blokkeihin. Keskikappaleiden ympärille tulevia kolmioita sen sijaan leikkasin MYÖS pitkistä kankaista. Toki sieltä jäännöspaloistakin löytyi pari sopivaa tilkkua, joista leikata.

Tällaisia blokeista tulee valmiina:


Olen toistaiseksi jakanut blokit vaaleisiin, keskivärisiin ja tummiin.


Teen varmaan muunkin värisiä blokkeja, mutta ehdin leikata yli kolmekymmentä punasävyistä keskineliötä, joten askartelen tämän sävyn parissa vielä tovin.

Neliöitä leikatessani syntyi taas muutamia uusia tilkkuja, joita käytin sekaviin tilkkupintoihin. Yhtäkkiä minulla on taas käsissä kaksi tilkkupussukkapintaa.


Olin vähän huolissani, että kontrasti keskineliöiden ja tummanharmaiden kolmioiden välillä riittäisi. Siksi päädyin kokeilemaan myös vaaleampaa keskikierrosta blokkeihini:


Luulin koko ajan, että olin ompelemassa kahdeksan kappaleen erää, mutta blokkeja olikin tekeillä vain seitsemän. No, tällaiset niistä kuitenkin tuli sitten kun lisäsin toisen kierroksen:


Kahteen blokkiin käytin pitkiä kankaitani, mutta viiteen blokkiin löysin tarpeeksi sopivaa materiaalia siististä jäännöspalalaatikostani.

Kommentit

Aune Mattila sanoi…
Heippa Tiina! Kauniita juttuja , ja tuo kassi on aivan ihana. Tack för titten sanoisi ruotsalainen. Olipa kiva nähdä! kiitos! Aune
Marle sanoi…
Miten sulla riittää noin kivoja kankaita? Minulla on kaikki muuttuneet rumiksi kaapissa.
Anonyymi sanoi…
Kassi on aivan ihastuttava. Täytyypä taas kipata tilkkuvarasto esiin. Kiitos kaikista ohjeista, joita olet vuosien varrella jakanut! Niiden avulla minäkin olen tilkkuilutaitoani kehittänyt!
Tilkunviilaaja sanoi…
Heippa Aune! Kiva kun kävit blogissani ja jätit näin kauniin kommentin! Eipä ole kassi vieläkään viimeisteltynä...
Tilkunviilaaja sanoi…
Olen ostanut niin valtavan määrän, ja toisen kankaat näyttää aina kivammilta kuin omat. En usko, että sulla olisi vain rumia kankaita! Olen ostanut sulta tilkkuvalikoiman, jossa ei ollut yhtään rumaa mukana.
Tilkunviilaaja sanoi…
Kiitos, Anonyymi, kivasta kommentistasi! Lämmittää mieltä ajatella, että joku toinen on hyötynyt minun kirjoittelustani!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ompele vetoketjulaukku.