tilkkuterveiset Imatralta!

Huoh, tilkkuyhdistys Finn Quiltin vuotuiset tilkkupäivät on koettu Imatran Tilkkujen vuoksi –tapahtumassa. Terveiset Imatralta!

Päivystin tyytyväisen tikkauspalveluasiakkaan ominaisuudessa Töölön tilkkupajan pöydän vieressä Soilen hang-around-tyyppinä ja pääsin juttusille monen monituisen tilkkuharrastajan kanssa. Kiitokset minulle jutelleille! Oli aivan mahtavaa!


Töölön tilkkupajan tikkauspalvelua mainostava lehtinen oli kröhöm minun käsialaani. Tikattuja tilkkupintoja oli esillä joka lähtöön. Vasemmassa alareunassa näkyy kaksi omaa tilkkupintaani, tai toinenhan on ihan valmis tilkkupeitto, Arvoitus.

Töölön tilkkupajan hieno banderolli (jonka takana näkyy minun keskeneräinen tilkkupeittoni):


Tilkkupäivät olivat hienot. Näin monta hienoa tilkkutyötä! Koska en ollut lupautunut valokuvaamaan töitä muiden nähtäväksi, otin vain pari kuvaa. Liisa-Helena Pellisen työstä pidin oikein paljon:


Liisa-Helenan käyttämä tähtiblokki on periaatteessa yksinkertainen, mutta toiston avulla siitä syntyy erittäin mielenkiintoinen ja vaihteleva pinta. Paljon värejä! Minun mieleeni!

Myyntipisteitä oli myös kiitettävä määrä. Tässä on saaliini:


Näyttää paljolta, mutta kirja ja narulla sidottu jättiläismäinen kangaspino olivat minun tilkkutyökilpailupalkintoni, jonka Tilkkutex oli lahjoittanut. HIENO!

Kirjan päällä olevat neljä kangasrullaa sain Soilelta, joka tykkäsi siitä, että olin hänen hangaround-tyyppinsä esittelypöydän äärellä. Eli omaa saalistani oli käytännössä vain vasemmanpuoleinen pino. Siinäkin toki on kangaspala poikineen.

Mitä mahdoin tehdä melkein heti kaksipäiväisiltä tilkkupäiviltä kotiuduttuani? Tietenkin istuuduin ompelukoneen ääreen ja ompelin parit kaitalekerrokset solmiokangasblokkeihini. Vaikka elin ja hengitin tilkkuaihetta, ompeluvajausta oli ehtinyt muodostua!

Kommentit

Soile Kivinen sanoi…
Minä puolestani makasin oikosenaan sängyssä aivan uupuneena. Oli ihan mahtavat kaksi päivää!!! Miljoonat kiitokset kaikesta avusta !
Schulz Family sanoi…
looks absolutely amazing. What a good time you have had.
Anonyymi sanoi…
Olen jonkin aikaa seurannut bligiasi. Olen ihastunut töihin ja lisäksi saanut ideoita ensimmäiseen omaan työhöni. Kiitos tästä ja jatkossa varmasti vierailen täällä aktiivisesti.
Tilkunviilaaja sanoi…
Kiitos kommenteista, thank you for commenting! Katrille kiitos ja kerrohan lisää ideoista, joita sait ensimmäiseen tilkkutyöhösi. Millainen se ollenkaan mahtaa olla!?
Mari sanoi…
Tilkkupäivät olivat ihastuttavaa hulinaa!
Oli hauska nähdä sinua livenäkin (oletko oikeasti noin energinen aina? ei ihme, että ompelujälkeäkin syntyy melkein kuin liukuhihnalla!)
Hieno saalis kankaita. Oma tilkkutex-nippuni näyttäisi olevan identtinen omasi kanssa. Ei ihan sellaisia kankaita, joita olisin valinnut, mutta on oikeastaan ihan hyvä astua oman mukavuusalueensa ulkopuolelle... Kankaat olen jo pessyt ja ne odottavat silitystä (piilossa Molli-kissalta, joka osoitti suurta mielenkiintoa tuomisiani kohtaan).

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ikuisuusprojekti on valmis.