värikkäitä blokkeja.

Taisin olla lopen kyllästynyt Economy-blokkeihini, koska olen näin intona tekemään uusia Supernova-blokkeja! Leikkaan palat vain yhteen blokkiin kerrallaan ja vielä niin, että valitsen kaksi viimeistä kangasta vasta kun olen ommellut keskimmäisen 9-patch-blokin ja valmistanut kolmio-neliöt.


Silloin pääsen paremmin kokeilemaan, mikä väri herättää blokin parhaiten eloon tai vaihtoehtoisesti hillitsee sen outoutta. Tämän blokin keskiosasta tuli aika räväkkä, joten valitsin muut värit hillitymmiksi.
 

Välillä täytyy levittää blokit design-lattialle, että näkee, millainen pinnasta saattaa olla tulossa.


Seuraavista kangasyhdistelmistä yksi Instagram-kaverini kommentoi seuraavasti: ”Yhdistelet aivan sekalaisia kankaita kummallisesti, ja silti tulee hieno blokki”. Hmm no jaa. Hyvä, jos hänen silmäänsä miellyttää!
 

Tähän blokkiin leikkaan kahta kokoa paloja: 7,5 cm:n neliöitä ja 2,5 tuuman neliöitä. Silti olen onnistunut leikkaamaan monta kertaa väärin. Tässäkin blokissa on kaksi noin 2,75 tuuman neliötä nurkissa. Onneksi huomasin ajoissa ja ompelin ne sopivasti, jolloin saatoin trimmata ylijäämän vasta valmiista blokista.

Leikkausvirheiden lisäksi sovitan kolmio-neliöt välillä väärin päin, vaikka tämän ei pitäisi olla vaikea blokki ommella.
 

Ei taas auttanut kuin purkaa pari saumaa, että sain palan käännettyä oikein päin.

Olen ommellut valmiiksi kahdeksan blokkia:


Laskin, että tarvitsen sopivan kokoiseen tilkkupintaan yhteensä 30 tällaista blokkia. Olen siis jo tehnyt yli neljäsosan tarvitsemistani blokeista.

Mainitsen vielä, ettei minulla ole varsinaista värisuunnitelmaa. Olen näköjään suosimassa violetteja, tietynlaisia vihreitä, turkoosia, oranssia, pinkkiä ja keltaista.

Kommentit

Helena sanoi…
Jälleen olet löytänyt mukavan mallin. Ja tuohon neljän blokin risteykseen muodostuu tähtikuvio, mitä en olisi huomannut yhdestä blokista.
Raija Niemilä sanoi…
Blokki onkin aika iso. Sellaisia tekemällä tulee tunne nopeasta edistymisestä. Ihanan värikäs työ taas tulossa.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ompele vetoketjulaukku.