luokses' pompin.

Nimittäin applikoituna ympyränä luokses’ pompin. Tein ompelupöydän päällimmäisistä tilkkupaloista kangasympyröitä ja ompelin ne leikkaamilleni taustatilkuille:


Kaikkiin tilkkuihin en heti ehtinyt ommella ympyrää. Halusin tarkistaa, vaihtuvatko värit vaaleasta tummaan riittävän sulavasti.

No, ehkä eivät täydellisen sulavasti, mutta tarpeeksi sujuvasti - kelpaa minulle.

Vaikka olen silittämällä kääntänyt ympyröiden risareunat nurjalle, ompelen silti ympyrät taustatilkulle kivalla pykäompeleella, koska ompelukoneessani sellainenkin on!


Langanpäät ovat päättelemättä. Taitaa käydä niin, että minulle siunaantuu vielä aikamoinen langanpäättelyurakka, sillä teen applikoituja paloja melkein liukuhihnalla! Minulla on tilkkukasa pöydällä ja leikkaan aina yhden ympyrän jokaisesta jäännöspalakankaasta. Jos saan ylettömästi tuhlaamatta kiinnostavan kuvion ympyrän keskelle, leikkaan niin, mutta muussa tapauksessa asettelen mallineen summamutikassa tilkun reunaan.


Sarjani olisi näyttänyt kuvassa paremmalta, jos minulla olisi ollut leikattuna kaksi tilkkua myös kolmatta väriä. Toki tilkkutyöni on näinkin aika lupaava. Tämä on kiva malli! Pääsen hyödyntämään jäännöspaloja ja silti saan käyttää pitkiä kankaita suunnitelmallisesti.

Toivottavasti en kyllästy ympyröiden applikoimiseen yhtä perin pohjin kuin olen kyllästynyt palapelipeiton nirkkojen applikoimiseen!

Kommentit

Poutapilvi sanoi…
Alku todellakin näyttää että on jotain hassunhauskaa kehitteillä. On mukava seurata sinun projektiesi edistymistä näin vaihe vaiheelta. Käsiäni hykerrellen odottelen jatkoa.
Schulz Family sanoi…
You always do such interesting things. Can't wait to see how this turns out
Tilkunviilaaja sanoi…
Thank you! If only I had more hours for quilting, I would progress faster.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ikuisuusprojekti on valmis.