syksyisen vihreää?

Tilkkuyhdistyksen Ommellaan yhdessä -haasteen teemaväri lokakuussa oli vihreä, ja nyt olen valmistanut myös sen värisen pussukan. Kas tässä Notkea-tilkkupussukkani:
Sivujen lenksut näkyvät kuvissa riittämättömästi, mutta kerron silti löytäneeni ne valmiiksi ommeltuina tilkkuystävältäni Soilelta saamastani resurssisäkistä. Olipa kätevä löytö! Tavallisesti turhaudun vähän siinä vaiheessa kun olen ommellut vetoketjun tilkkupintoihin ja vuorikappaleisiin ja pitäisi lähteä kokoamaan teelmystä pussukaksi. Kun pitää pysähtyä ompelemaan sivulenksu tai -lenksuja!

Notkea-tilkkupussukan toiselle puolelle etsiytyi pienen pienistä (samasta resurssisäkistä löytyneistä) kolmio-neliöistä koottu blokki, jota jatkoin edelleen hirsimökkimäisesti.
Otan usein kuvan tikkaamistani ja tasoittamistani tilkkupinnoista, varsinkin jos voin kuvata päiväsaikaan ja valoa riittää. Huomasin vasta tästä kuvasta, että olin tikannut Notkea-pussukan puolet eri tavoin. Toisessa on spiraalitikkaus, toisessa risteävät kaaret. Mitä olen mahtanut ajatella? (Tai oikeammin: mitä olen ollut ajattelematta?)
Lisäsin toiseen vuorikappaleeseen vihreän tilkkublokkirivin. Olin harmikseni unohtanut kaksi juuri kaikkein söpöintä resurssipalablokkia johonkin ja löysin ne vasta kun pussukkapinta oli valmis ja tikattu. No, saan tyytyä nyt siihen, että ne söpöilevät vuorikappaleessa.
Notkea-vetoketjupussukka on Avoin-mallistoa. Se avautuu nimittäin reippaasti ammolleen. Sen strategiset mitat ovat tällaiset: 
  • Leveys ylhäältä noin 25,5 cm
  • Korkeus noin 15 cm
  • Pohjan leveys noin 7 cm.
Saavutin jälleen tasalukuja ompeluksissani. Laskujeni mukaan Notkea on 20. tänä vuonna ompelemani ja samalla kaikkien aikojen 270. ompelemani tilkkupussukka. (Voiko tuollainen olla tottakaan?!)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ikuisuusprojekti on valmis.