muinaismuistoja.

Kuusi vuotta sitten en ollut kirjoittanut yhtään blogikirjoitusta: aloitin bloggaamisen vasta marraskuussa 2009. Vajaan vuoden päästä siitä olin vanha tekijä! Näihin aikoihin vuonna 2010 olin saanut Lauraksi ristimäni PC-laukun valmiiksi. Iloitsen siitä, että Kissa poseeraa hauskasti laukun valmistujaiskuvassa!


Lokakuun alkupuolella 2011 viimeistelin pienempää tilkkulaukkua. Muistan vannoneeni ensimmäisen tukihuopakokeilun jälkeen, etten enää ikinä käyttäisi sitä laukkuihin, mutta kuinka kävi? Tuonkin laukun jäpäköitin tukihuovalla siitäkin huolimatta, että laukkujen viimeisteleminen oli tukalaa.

Enpä olekaan pitkiin aikoihin tehnyt vetoketjulaukkua. Tukihuopaa on varastossa runsaasti! Pitäisikö repäistä ja tehdä pari PIENTÄ vetoketjullista käsilaukkua..?

Vuoden 2012 lokakuun alkupäivinä värkkäilin vetoketjupussukkaa. Ilmeisesti olin jälleen inspiroitunut tilkuista, joita minulla sattui olemaan ompelupöydällä. Valmis pussukka sai nimen ”Syysherkkuja”. Oranssit ja pinkit kankaat toisessa pussukkakappaleessa taisivat olla minusta niin herkut, että keksin tällaisen nimen. Tai ehkä Tytär keksi nimen?


Näihin aikoihin vuonna 2013 olin juuri lukenut tilkkutyökirjan. Suosittelin kirjaa Bright and Bold Cozy Modern Quilts –kirjan, kirjoittanut Kim Schaefer (2012). Olin saanut siitä ainakin 20 tilkkutyöideaa! Muistaakseni löysin Kuusten kuiske –tilkkutyössä käyttämäni tilkkublokin juuri tästä kirjasta – tosin käytin senttimittoja ja lisäksi leikkasin palat ja ompelin blokin eri tavalla kuin kirjan kirjoittaja oli neuvonut.

Tästä pääsen taas Helsingin tilkkukilta Syyringin hyväntekeväisyysprojektiin, sillä aloittelin omaa applikointiosuuttani vuoden 2014 lokakuun alkupäivinä. Täsmälleen vuosi sitten julkaisin blogiviestin englanniksi, sillä olin mukana ”Around the World Blog Hopissa”. Tilkkutien Tiinatei oli kutsunut minut mukaan kierrokselle ja minähän menin!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ikuisuusprojekti on valmis.