151 blokin rajapyykki.

Olen ommellut noin 82 % blokeista, jotka tarvitsen uusimpaan tilkkupeittoprojektiini. Rajapyykin kunniaksi raivasin lattiaa sen verran, että sain levitetyksi kokonaista 20 tähtiblokkia (siis 80 sakarablokkia) yhteiskuvaan. Minun ei edes tarvinnut työskennellä yksin, vaan minulla oli karvalapsi apulaisena ja ihmislapsi vieressä (hänen sukkajalkansa näkyy kuvassa rapsuttamassa karvalapsen korvallista).


Matkan varrella kävi niinkin, että aioin ommella 12 sakarablokin erän, jotta voisin koota ja kuvata kolme tähtiblokkia, mutta laskin taas väärin. Blokkeja olikin 13, ja asetelmasta tuli tällainen:


Seuraavan erän kanssa olin varovaisempi ja ompelin tasan kahdeksan sakarablokkia:


Fiilistellään yhdessä kuudentoista sakarablokin kanssa ja ihaillaan niihin päässeitä kauniita kankaita!


Vähän ennen megaraivausta lattialla oli juuri ja juuri tilaa yhdeksälle tähtiblokille. Sattui myös olemaan valoisaa, jotta sain kuvan:


Tätä olette odottaneet! 20 tähtiblokin asetelma!


Asetelmasta tuli herkullinen – totta kai, kun karva-apulaiseni on niin nokkela. Tässä hän peseytyy:


Olihan se kova homma, kun autteli minua noin vaativassa tehtävässä!

Kommentit

Raija Niemilä sanoi…
On tuo vaan metka blokki, muodostaa upeita sekundäärikuvioita.
Eikös muutama kissankarva tilkkutyössä ole samalla hyväksyntäleima?
Tilkunviilaaja sanoi…
Tykkään tästä blokista tosi paljon! Ja totta kai kaikissa tilkkutöissä täytyy olla kissankarvoja. Kissankarva pinnan kaunistaa, sanon minä!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ikuisuusprojekti on valmis.