lisää rusettiblokkeja.

Saavutin (ja ylitin) rusettipeittoprojektissani jo sadan tilkkublokin rajapyykin. Leikkaan ja ompelen blokkeja aina muutama kerrallaan ja kun erä on valmis, asettelen blokit lattialle ja näppään kuvan.

Tähän erään sattui melko hyvin toisiinsa sopivia värejä:


Kuvassa yksi kangas näyttää mintunvihreältä (lievä yök, ja työssähän ei pitänyt olla vihreää). Todellisuudessa kankaassa on valkoisella pohjalla turkoosia, minipientä kukonaskelkuviota.

Seuraavatkin blokit asettuivat keskenään melko somasti:


Sen sijaan seuraava blokkierä oli niin kirjavan kirjavaa, että silmiin sattuu:


Kankaat ja blokit ovat yksittäin ihan nättejä, mutta keskenään sekavia. Ainakin tuo alareunan osasto.

Tältä näyttää noin sadan rusettiblokin pino:


Olen ommellut nämä rusettiblokin ohjeella/kaavalla, mutta asettelen blokit tilkkupinnaksi niin, ettei rusettimaisuus tule ensimmäisenä mieleen.

Juuri nyt minulla on valmiina 112 tilkkublokkia. Olen suunnitellut ompelevani tilkkupinnan 143 blokista eli urakkani on 78,3-prosenttisesti valmis. Menenpä tästä ompelemaan 10 lisää - sen verran minulla on vielä leikattuna valmiiksi.

Kommentit

Irma sanoi…
Useamman kerran olen katsellut meneillään olevaa työtäsi ja aina minun silmääni ovat nousseet nuo keskipalat, rusettiosuus jäänyt taaemmas. Ehkä olenkin nähnyt oikein;)
Schulz Family sanoi…
This is looking gorgeous.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ikuisuusprojekti on valmis.