(ei) pöllömpää.

Ompelin vihertävistä tilkuista jo tutuksi tulleita kaitale-kaitaleita ja tällä kertaa päätin käyttää myös katseenvangitsijakangasta kaitaleena, näin:


Koska Soilen minulle lahjoittama pöllökangas on näin ihanaa, tilkkupinnoista vaikutti tulevan oikein kivat!

Vihreitä jäännöspaloja oli runsain määrin, ja tarvittavat kaitale-kaitaleet syntyivät hetkessä. Suorastaan hämmästyttävän nopeasti. Osasin arvioida tarvittavan määrän ja niinpä pääsin muutamassa tuokiossa sovittelemaan vetoketjua valmiiden tilkkupintojen väliin.


Pussukassa on tuttu tyyli, mutta jälleen uusi tunnelma. Ehdin surrutella muutaman tikkausviivankin jo:


Olin kerrankin kaukokatseinen: ennen kuin korjasin vihreät jäännöspalat ompelupöydältä laatikon kätköihin, muistin leikata sopivan vinokaitalepätkän vetoketjulenksua varten.


Aika monesti minulle käy niin, että saan pussukan kokonaan valmiiksi ja olen jo ryntäämässä ottamaan siitä valmistujaiskuvia blogiini, kun huomaan, ettei vetoketjua ole viimeistelty kivalla kangaslenksulla. Sitten joudun etsimään ties mistä sopivan väristä kangasta ja pakottamaan itseni pysähtymään ja ompelemaan, pujottamaan ja solmimaan lenksu. Tällä kertaa ei tarvitse kokea tuota!

Siis jos yhä muistan siinä vaiheessa, että minulla on vetoketjulenksu neulatyynyssä odottamassa.

Kommentit

Schulz Family sanoi…
I think that I am going to have to do some pouches like you. I love that you get a feature material and use it for the base to add scraps to. Love it.
Unknown sanoi…
aijaijai, miten ihana pussukka on tulossa! Möisitkö mulle??? Tykkään tosi paljon:)
KahviKaneli sanoi…
Voi miten kauniita väriyhdistelmiä! Minun pitää kyllä nyt paremmin ruveta käyttämään noita tilkkupalasia, ihan hirvittää heittää niitä pois- mutta niin olen tehnyt :(

En omista mitään tilkkuleikkausjuttuja, onko sinulla vinkkiä, miten tällaisen aloittelijan (joka ei aio hankkia semmoista leikkaajaa ja mattoa) kannattaisi tilkut mitata ja leikata helpoiten?. Minulla on ihan vain semmoinen pieni "kumimatto" jossa on olisiko 10 x 10 mitat ja se on ehkä joku 35 cm pitkä ja 20 cm korkea alusta. Mutta mitään leikkuria ei ole.
Kangastuksia sanoi…
Ei tosiaankaan yhtään pöllömpää. Käyn blogissasi tämän tästä tykkäämässä värikylläisistä töistäsi, vaikka en aina kommentoikaan.
Unknown sanoi…
KahviKanelille:
alunperin ensimmäistä työtäni varten leikkasin pahvista mallineet. Piirsin kynällä "kaavat" ja leikkasin yksinkertaisesta kankaasta suikaleita.
Onnistui vallan mainiosti!
Maritta sanoi…
Kaikki pussukkasi ovat kauniita, mutta nyt tuli TOSI ihanan pussukka ! Pöllöt kruunaaat sen!
Tilkkureppu sanoi…
Kaunista pussukka tulossa, vihreä on meikäläisen lempparivärejä, joten ei pöllömpää!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ikuisuusprojekti on valmis.