vetoketjupussukka! korjausliike.

Tänään on koulujen päättäjäispäivä, meidät on kutsuttu ylioppilasjuhliin, ja eilen muistin tarvitsevani itse tehdyn lahjan uudelle ylioppilaalle.

Aloitin vetoketjusta. Mittasin sen pituisen collegejerseypalan ja valitsin korkeudeksi vetoketjun pituus – 3cm. Kokosin kaksi koltsarikankaan kokoista tilkkupintaa, tikkasin vanun vielä mukaan ja ompelin pussukan. Vuorin valmistin myös jossain välissä. Tein pussukan niin kuin yleensä, eli tämän englanninkielisen ohjeen mukaisesti.

Valmis pussukka poseeraa – sen nimi on ”Minä nautin kesästä,” koska ylioppilaan koulussa lauletaan joka kevätjuhlassa Juha Vainion sanoittama kappale ”Käyn ahon laitaa”.

Vetoketjupussukka tilkuista: Minä nautin kesästä

Kuva on otettu kaupunkipihassa, vaikka se saattaa näyttää mökkielämältä.

Pussukkakappaleet olivat ennen ompelemistaan tämän näköiset:

Vetoketjupussukka tilkuista: etu- ja takakappale sekä vetoketju

Muistin tällä kertaa ommella pussukkaan kanto-/ripustuslenksunkin.

Vetoketjupussukka tilkuista: Minä nautin kesästä

Ja vuorissa on Tilkunviilaaja-kangasmerkki niin kuin pitää:

Vetoketjupussukka tilkuista: Minä nautin kesästä

Otin pussukan valmistujaiskuvat ulkona miedossa sateessa enkä raaskinut asetella sitä makuuasentoon kostealle alustalle, joten pohjaa esittelevä kuva on otettu ompeluhuoneen makkarin valoisimmalla kohdalla, silityslaudan päällä:

Vetoketjupussukka tilkuista: Minä nautin kesästä

”Minä nautin kesästä” -vetoketjupussukan strategiset mitat:
  • Leveys ylhäältä noin 25cm (koska käytin 25-senttistä vetoketjua) 
  • Korkeus noin 16.5cm 
  • Pohjan leveys noin 8cm. 

 

Korjausliike 

Olin eilen tuskastunut tilkkupintaan, jonka yhdistin helpoista tilkkublokeistani ja kangasneliöistä. Se ei näyttänyt lainkaan upealta, vaan onnettomalta yritykseltä! Ajattelin kokeilevani jonkunlaisia kehyskaitaleita, mutta ideaa minulla ei ollut.

Hahaa! Epätoivon hetkellä löysin pelastuksen Oh, Fransson –blogista, tästä postauksesta. Elizabeth paljastaa siinä osan Roller Rink –tilkkutyöstään. Heti sen nähtyäni tiesin, miten helppoihin tilkkublokkeihin perustuva työni pelastuu!

Yhdistän aina kaksi blokkia tai blokin ja kangasneliön ja ompelen kokonaisuudelle joko mustan tai vaalean kehyksen, näin:


Tästä tulee hieno. Onneksi minulla on mansikka- ja suklaajäätelön sävyiseen tilkkupintaan huokealla ostamaani vaaleaa lakanakangasta runsaasti jäljellä, ja onneksi satuin juuri äskettäin ostamaan lisää mustaa kangasta Eurokankaan halpalaarista!

Kommentit

Tiinatei sanoi…
Kuin kesäisiä poutapilviä on unikkokangas pussukkasi yläreunassa. Ja nimi on taas niin osuva! Korjausliikkeesi näyttää toimivan hyvin.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

vetoketju pussukkaan! 6 vinkkiä vetoketjun ompelemiseen.

kolme tapaa tikata tilkkupinta.

ompele vetoketjulaukku.